About the Journal

The Nusantara Journal of Educational Innovation is an open-access journal that uses a double-blind peer-review process. This journal publishes articles in all areas of general and religious education. Its aim is to provide a platform for researchers, academics, and practitioners to share, discuss, and enrich knowledge and innovations in the field of education, in order to support the development of more effective and innovative educational policies, practices, and theories. The scope includes teacher education, educational technology, policies, models, methods, and strategies in education.

The Nusantara Journal of Educational Innovation is published by the Higher Education Service Institution (LLDikti Region XIII) twice a year, in Desember and June.

Current Issue

Vol. 1 No. 1 (2024): Desember 2024
View All Issues

 

Jurnal Inovasi Pendidikan Nusantara adalah jurnal akses terbuka yang direview secara double blind. Jurnal ini menyediakan publikasi artikel disemua area Pendidikan. Tujuan dari jurnal ini adalah menyediakan platform bagi peneliti, akademisi, dan pratiksi untuk berbagi, mendiskusikan, dan memperkaya pengetahuan serta inovasi dalam bidang Pendidikan guna mendukung pengembangan kebijakan, praktik dan teori Pendidikan guna mendukung pengembangan kebijakan praktik, dan teori Pendidikan yang lebih efektif dan inovatif mencakup keguruan Pendidikan, teknologi, kebijakan, model, metode maupun strategi dalam Pendidikan.
Jurnal seuramoe Pendidikan Aeceh diterbikan oleh Lembaga Layanan Pendidikan Tinggi Wilayah XIII (LLDikti Wilayah XIII) secara berkala dua kali dalam satu tahun (Juni dan November).